Süt karameli dolgulu browni...





MALZEMELER
 
Kek İçin
4 yumurta(oda sıcaklığında)
150 gr tereyağı
1 su bardağı toz şeker
200 gr bitter çikolata
3 yemek kaşığı kakao
1 fiske tuz
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un
1 su bardağı süt karameli
 
 
Süt Karameli İçin(Dulce de Leche)
100 gr tereyağı
100 gr toz şeker
1 yemek kaşığı bal
500 ml süt
3 yemek kaşığı su
Tüm malzemeleri bir tencereye alın  kaynayıncaya kadar karıştırın.
Kaynadıktan sonra altını kısarak,
açık karamel rengi alıncaya kadar(yaklaşık 45 dk) karıştırmaya devam edin.
Rengi çok kararmadan ateşten alın ve soğumaya bırakın.
Süt karameli buzdolabında kapalı saklama kabında bir aya kadar dayanabilir.
 
YAPILIŞI
 
Fırını 175 C ye (turbo fansız) ayarlayın.
Muffin kalıplarına kağıtları yerleştirin.
Genişçe bir tencereye koyduğunuz tereyağı ve çikolatayı
çok kısık ateşte eritin.
Altını kapatın, kakaoyu ilave ederek karıştırın.
Biraz ılındıktan sonra yumurtaları tek tek ekleyin ve pişmemeleri için hızla karıştırın.
Elenmiş un, vanilya, kabartma tozu, tuz ve şekeri ilave ederek karışımı tamamlayın.
Hamurdan bir dolu yemek kaşığı alarak muffin kağıtlarına koyun.
Üzerine 1 tatlı kaşığı süt karameli ekleyin.
Tekrar browni hamurundan birer kaşık daha ilave edin ve 
175 C de yaklaşık 20-25 dk pişirin.
Fırından çıkarmadan önce pişip pişmediğini kürdanla kontrol edin.
Soğuduktan sonra üzerlerini kapatarak buzdolabına kaldırın.
Bir kaç saat, hatta mümkünse bir gün dinlendirin.
 Tercihen krema veya vanilyalı dondurmayla servis edin.
 
Afiyet Olsun...;) 
 
 
Süt karameli aşina olduğumuz bir yiyecek değil aslında bizim...Yeni yeni mutfaklarımıza girmekte...
 ve çok da iyi etmekte...
Hafif akışkan kıvamı, karamelli un helvasına benzeyen tadıyla gerçekten nefis bi lezzet...
Yapımı biraz zaman alsa da, ocağın başında hafiften içiniz geçip bayılacak gibi olsanız da, pişerken evinizi harika bir koku sardığında ve ağzınıza bi kaşık aldığınızda iyi ki  sıkılıp yapmaktan vazgeçmemişim diyeceksiniz...
Yani iki kaşık da olabilir hatırlamıyorum şimdi...
Tamam dört, ama kaşık küçüktü...:(
 
Kekin tarifi Gül Hanım'a, süt karamelinin ki ise Peggy Porschen' e ait...
her ikisine de teşekkürler...;)
 
 

13 yorum:

  1. Merhaba canım arkadaşım. Ellerine emeğine sağlık. Çok güzel görünüyor. Mutlaka denemeli çok lezzetli olduğu her halinden belli. Size afiyetler olsun canım...Kocaman öpüyorum, sevgilerimi yolluyorum....:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Seldacım,
      Browninin içinde nefis bi süpriz, evet biraz zahmetli ama bence de kesinlikle denenmeli.;)
      Seni sımsıkı kucaklıyor, güzel kızını öpüyorum tatlım...;)

      Sil
  2. Azracım bende sık sık yapıyorum süt reçelini ve süt reçelli tarifler deniyorum devamlı..Senin muffinlarıda çok güzel olmuş,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurşencim ilk kez denedim ben bu süt karamelini, aslında daha pratik olanlarını araştırmalı çünkü 45 dk az bir süre değil bizim gibi zamanla yarışan kadınlar için...;)
      Beğenilerin için çok teşekkür ediyor kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum sana canım;)

      Sil
  3. Adsız5.3.14

    Çok güzel görünüyor, insan tatmaya kıyamaz.
    Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum güzel yorumun ve beğenin için sevgili Aksak Opera...;)
      Dilerim bir gün tatmak da kısmet olur...;)

      Sil
  4. Hüs6.3.14

    Canimcim hepsi birbirinden harika görünüyor, tam senin ruhunu yansitan ugraş bulmussun.
    Çok öpüyorum... ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzelim benimm!!!
      Beğenmene çok sevindim Hüs'üm...
      Sözüm var sana, Türkiye'ye geldiğinde minik meleğimin seveceği kurabiyeler hazırlayacağım inşallah rengarenk...;)
      İkinizi de sımsıkı kucaklıyor(Helmi' yi biraz daha fazla) ve kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorumsize tatlım...
      Çok özledik sizi:(

      Sil
  5. Ama Azracım yapma böyle hareketler lütfen :) .Şimdi bize burda süt karameli tadında eziyet çektirmene ne gerek vardı ki diimii ama,benim içinde 1 yemek kaşığı atıver ağzına kimseler görmeden ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam Hayalcim, bir daha yaptığımda söz 5. kaşığı senin için atıcam ağzıma...:))
      Kucak dolusu sevgiler tatlım hem sana hem güzel oğluna....;)

      Sil
  6. Mailinizi aldım sevgili Hüma, hatta gönderdiğiniz linke de baktım, fakat çok yoğun olduğum bir döneme denk geldiği için daha sonra detaylı bi şekilde bakarım diyerek erteledim ve sonra da unuttum...:(
    çok çok özür diliyorum sizden...
    hemen mail kutuma dönüp tekrar gözden geçiriyorum ve gerekenleri yapıyorum:)
    ve beğenileriniz için de ayrıca çok teşekkür ediyorum..;)
    Sevgiler kucak dolusu...

    YanıtlaSil
  7. Blogunuza bayildim, tarifler birbirinden guzel :) Ellerinize saglik...
    Bloguma beklerim www.cupcakekokulumutfak.blogspot.com.tr
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Çok çok teşekkür ederim güzel yorumun ve ziyaretin içi Sevgili Julia...
    ve ben zaten uzunca bir güzel bloğunun takibindeyim..;).

    Sevgiler bizden hem de kucak dolusu...;)

    YanıtlaSil